طب سوزنی در کرج

طب سوزنی در کرج : طب سوزنی از روشهای درمانی قدیمی در کشور چین است که در آن از  سوزن های بسیار نازک در نقاطی خاص از بدن استفاده می شود. از طب سوزنی در کرج بشتر برای رفع درد استفاده می‌شود، البته ازطب سوزنی برای درمان عارضه های بدن نیزاستفاده می شود

طب سوزنی در کرج

به طور کلی می توان گفت طب سوزنی روشی  است که هیچ عارضه ای ندارد همچنین پزشک طب سوزنی در کرج بدون استفاده از دارو، خونریزی و جراحی  این کار را انجام می دهد واز این روش درمان امروزه استقبال بسیاری شده است.

نحوه انجام طب سوزنی در کرج

پزشک طب سوزنی در کرج ، بعد ازمعاینه بیمارابتدا نقاط دارای مشکل در بدن شما را مشخص می کند. زیرا هر یک از این نقاط در بدن باعث ابتلا به بیماری خاصی در افراد می شود .

بعد ازاینکه پزشک نقاط مشکل دار را مشخص کرد .شروع به فرو کردن سوزن درنقاط مشکل دار پوست می کند . البته روش کارهر پزشک طب سوزنی با دیگری متفاوت است، به طور کلی طب سوزنی در کرج  بین ۱۵ تا یک ساعت زمان لازم است ودر بعضی مواقع  ممکن است، نیازباشد بیماربرای درمان چند جلسه به پزشک مراجعه کند وباید بیمار به طور منظم و همیشگی به پزشک مراجعه کند.

آیا طب سوزنی درد دارد

هنگام داخل رفتن سوزن فرد ممکن است فشار کمی احساس کند . البته  این فشارخیلی درد آوروناراحت کننده نیست وتنها ناحیه ای که سوزن در داخل آن فرو رفته  است ممکن است  سوزن سوزن  شود ویا کمی بی حس شده وهمچنین دچار خارش شود  و یا اینکه  فرد درد کمی را احساس کند .که برخی معتقداند این احساس نشانه ای از آزاد شدن انرژی در بدن می باشد.

اقدامات قبل از طب سوزنی در کرج

چه بیماری هایی با طب سوزنی در کرج درمان می شود

از طب سوزنی در کرج برای درمان درد وهمین طوربرای درمان انواع بیماری های خاص می توانید از طب سوزنی در کرج استفاده کنید. بیشترافراد از طب سوزنی به عنوان درمان کامل و یا در کنار سایردرمان ها می توان استفاده نمایید. تحقیقات نشان می دهند که می توان از طب سنتی برای شیمی درمانی ،درمان تهوع و استفراغ ناشی از بارداری ، درمان بیماری های عضلانی اسکلتی و اعصاب و روان توصیه می شود.

نکات مهم که قبل ازانجام طب سوزنی باید رعایت شود

-قبل ازانجام طب سوزنی در کرج بهتراست ساعاتی قبل از شروع درمان بیمار یک غذای کامل میل کنید. زیرا این کار برای بدن انرژی کافی فراهم می کند و دردرمان تاثیر می گذارد . به طورکلی انجام طب سوزنی در حالی که شما ناشتا هستید باعث می شود احساس سبکی در سر، سرگیجه یا حتی غش کنید.

-قبل از انجام طب سوزنی در کرج  پزشک را از داروها و مکمل‌هایی ا استفاده می کنید مطلع کنید.زیرا ممکن است پزشک همراه با طب سوزنی از گیاهان دارویی برای درمان نیزاستفاده کند .

-از مصرف کافئین، الکل و شکر قبل از انجام طب سوزنی خودداری کنید.

مراقبت های لازم بعد از انجام طب سوزنی درکرج

بعد از طب سوزنی در کرج  کارهای سنگین انجام ندهید واستراحت کامل داشته باشید این کارباعث می شود اثر طب سوزنی ارتقا یابد وبهتر عمل کند.

-سعی کنید پس ازانجام  طب سوزنی در کرج  پیاده روی کنید.زیرا ورزش سبک و حرکات نرمشی ملایم  تاثیر مثبتی بر روی درمان طب سوزنی می گذارد.

– بعد ازتزریق طب سوزنی در کرج اگر درد دارید می توانید محل را گرم کنید. به هیچ وجه از خنک کردن در این ناحیه  استفاده نکنید، چرا که فرآیند تسکین درد را کند می‌کند.

مراقبتهای بعد از طب سوزنی در کرج

بعد از طب سوزنی در کرج حتما ازغذای مناسب استفاده کنید .استفاده از غذاهایی با مصرف غذای بی‌کیفیت، این فرآیند را کاهش می دهد. از مصرف غذاهای فرآوری شده و شکر پرهیز کنید.

بعد از طب سوزنی در کرج می توانید از ماساژ ملایم و آرامش بخش بعد از طب سوزنی استفاده کنید . مخصوصا اگر درد عضله یا گرفتگی عضلات دارید.

انتخاب پزشک مناسب طب سوزنی در کرج

برای انتخاب پزشک طب سوزنی در کرج به این نکته توجه کنید که فردی که می خواهد طب سوزنی انجام دهد  آموزش دیده وتحصیل کرده می باشد

شما برای انجام طب سوزنی به مرکز مجاز انجام طب سوزنی مراجعه کنید اما قبل از انجام طب سوزنی باید مطمئن شوید از سوزن های استریل برای طب سوزنی استفاده می شود . زیرا بعد از هر بار استفاده، سوزن های مورد استفاده باید دور انداخته شود.  قبل ازانجام طب سوزنی ازداشتن گواهینامه پزشک جهت انجام طب سوزنی، اطمینان حاصل کنید. در آخر با پزشک در مورد مدت زمان درمان، میزان درد و هزینه انجام آن سوال کنید.

عوارض طب سوزنی چیست

طب سوزنی در کرج  دارای عوارض جانبی خیلی کمی است بنابراین می تواند جایگزین مناسب برای داروهای ضد درد و استروئیدی شود.این طب می تواند به عنوان کامل کننده داروهمراه با دیگر درمان ها استفاده شود.

مراقبتهای بعد از طب سوزنی در کرج

هزینه طب سوزنی درکرج

خوشبختانه طب سوزنی درکرج ،هزینه های بسیارمتعادلی دارد. البته با توجه به اینکه طب سوزنی، خدمات متنوعی دارد ممکن است هزینه طب سوزنی در کلینیک های مختلف متفاوت می باشد که این هزینه بیشتر بستگی به نسخه های متنوع  پزشک دارد ولی در هر حال این تعرفه ها تحت نظارت  سلامت وزارت بهداشت می باشد.

در مورد این که طب سوزنی تحت بیمه قرار می گیرد ، باید گفت بعضی شرکت های بیمه ای حداقل پوشش بیمه مکمل برای طب سوزنی را در نظر گرفته اند .

چند جلسه برای انجام طب سوزنی لازم است

تعداد جلسات طب سوزنی بستگی به بیمار دارد.همان گونه که مشخص است بیماریهای پیچیده وكهنه طبعآ تعداد درمان جلسات بیشتری مورد نیاز است، شاید یك یا دو جلسه در هفته و برای بعضی بیماریها جلسات كمتری مورد نیاز باشد

هزینه طب سوزنی در کرج

این سوزن‌ها درعمق‌های مختلف پوست قرار می گیرند .این سوزن ها از حد بسیار سطحی تا گاهی حدود نیم اینچ  زیرآن قرار می گیرند.البته مقدار درد در این سوزنها  متفاوت است در طب سوزنی در کرج باید به پزشک خود اطمینان کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. و شما می توانید طب سوزنی را به تنهایی یا همراه با درمانهای جراحی و درمانهای دارویی ، مورد استفاده قرار دهید.

طب سوزنی در کرج در چه مواردی مفید است

درد آرتریت

تحقیقات تازه نشان می دهد که طب سوزنی برای تسکین درد زانو مفید می باشد . البته باید گفت که تحقیقات بیشتری برای اثبات مفید بودن این طب برای بیماران مبتلا به استئوآرتریت لازم است.

ترک سیگار

طب سوزنی در ترک سیگار، بهبود بی خوابی، خستگی، افسردگی و آلرژی  نیز بسیارمفید است.تحقیقات نشان داده که سوزن های طب سوزنی که در قسمت خارجی گوش فرو می کنند، برای ترک سیگار مفید نمی باشد.برای اثربخشی بهتر باید ترکیبی از سوزن ها به کار گرفته شود.

کمردرد

اگردرمان های اصلی ، نمی توانند کمردردتان را بهبود دهند، طب سوزنی ممکن است در کاهش این درد موثر باشد.یک مطالعه نشان داده است که ، طب سوزنی که بیشتر از سه ماه طول انجامد ، بهتر از درمان های مرسوم دردرمان کمردرد موثر است.

طب سوزنی در کرج

چه موقع از طب سوزنی استفاده کنیم؟

از آنجاکه طب سوزنی  یه ندرت برای فرد عوارض جانبی دارد این روش یک جایگزین مناسب برای داروهای ضددرد و استروئیدی می باشد.شما می توانید از طب سوزنی به عنوان کامل کننده دارو همراه با دیگر درمان ها استفاده کنید.اگر بیماری خاصی دارید، بهتر است قبل ازرفتن به مراکز مجاز طب سوزنی، با پزشک خود صحبت کنید.

کاهش انواع درد با طب سوزنی در کرج

اگر یک جریان خون سالم در بدن وجود داشته باشد، التهابات کاهش پیدا می کنند و به این ترتیب شما درد کمتری احساس می کنید.به عنوان مثال زمانی که شما  ناچارهستید بیشتر وقت خود را در مقابل رایانه باشید،وخود به خود ورزش کمتری انجام می دهید و کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرید. و همین امر سبب می شود که درد در نواحی مختلف بدن بروز پیدا کند. برای درمان این گونه درد ها طب سوزنی را امتحان کنید. این روش درمان بسیاری از دردهای التهابی را کاهش می دهد.

با طب سوزنی در کرج سیستم ایمنی بدن خود راافزایش دهید

اگر فردی هستید که دائم دچاربیمارمی شوید، طب سوزنی برای شما  بسیارمفید است. زیرا زمانی که سیستم ایمنی بدن شما ضعیف می شود همین امر موجب می شود احتمال بیماری در بدن انسان افزایش یابد.

روشهای در مان طب سوزنی در کرج

زمانیکه بیماری به سراغ بدن شما می آیدشما باید روند درمان را شروع  کنید و این خود زمان زیادی را برای این بیماری صرف می کند. برای این که انرژی شما  کمتر به هدر رود و بیشتر انرژی داشته باشید طب سوزنی را امتحان کنید تا سیستم ایمنی بدنتان قوی تر شود و بیشتر از قبل سالم بمانید.

در آخر باید گفت که سوزن های طب سوزنی کمتر از سرنگهای معمولی قوی هستندو از سرنگهای معمولی نازکتر است این سوزن ها ضخامت و طول های مختلف دارند و برخی از آنها تنها به ضخامت یک موهستند.