در مان آکنه جوش در کرج

درمان آکنه جوش در کرج

درمان آکنه جوش در کرج : درمان آکنه جوش امروزه از مهمترین دغدغه های افراد به خصوص در نوجوانان است . با پیشترفت علم روشهای درمان آکنه جوش بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید با مراجعه به پزشک پوست و مو به معالجه جوشهای خود بپردازید.

در مان آکنه جوش در کرج

آکنه از بیماری‌‌‌‏هایی است که در بیشتر افراد دردوران بلوغ و در برخی افراد در سنین بالاتر نیز بروز می‌کند.‌ در این گونه  افراد در صورت و گردن ودر برخی افراد در نقاطی از بدن جوش‌‌‌‏های ریز و قرمز رنگی ظاهر می‌شود که سرآن سیاه است که به صورت بزرگ‌‌‌‏  و دردناک است برای درمان آکنه جوش در کرج بهتر است در ابتدا یک پزشک مطمئن انتخاب کنید.

در بیشتر افراد دلیل بیماری به علت  ترشح مقدار زیادی چربی بوسیله غدد زیر پوست است. این چربی ها باعث می شود منافذ پوست بسته شودو دراین ناحیه عفونت ایجاد شود در نتیجه پوست درآن نقاط متورم شده و پوست آکنه می زند . بنابراین افراد با پوست چرب بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.

علل ترشح چربی زیاد در پوست می تواند به دلیل اختلالات داخلی بدن باشد که این اختلالات ممکن است به دلیل  تغییرات هورمونی، داشتن رژیم غلط وغیره ایجاد شود .اما می توان گفت مهمترین چیز درایجاد آکنه می تواند غذاهای نامناسب باشد مانند گوشت، غذاهای سرخ شده، شیرینی و شکر ،غذاهای آماده و حاضری، داشتن یبوست این علائم می تواند باعث بروز آکنه شود

شناختن نوع جوش ودرمان آکنه جوش در کرج

بعد از شناخت نوع جوش شما می توانید به درمان آکنه جوش در کرج بپردازید در اینجا برخی از انواع جوشها ذکر شده است

جوش سرسفید: این نوع جوش زمانی ایجاد می شود که  چربی اضافه پوست در زیر پوست محبوس شود در این زمان جوشهای سر سفید ایجاد می شود شما با شناخت این جوش می توانید به درمان آکنه جوش در کرج بپردازید

جوش سر سفید و درمان آکنه جوش در کرج

جوش سرسیاه : این جوش زمانی اتفاق می افتد که منافذ پوست بازو کثیف باشد و چربی در سطح  پوست قرار دارد که به دلیل اکسید شدن آن در تماس با هوا به صورت جوش سر سیاه ظاهر می شود.

جوش چرکی یا آکنه: اینگونه چوشها زمانی رخ می دهد که چربی و کثیفی در زیر پوست شما  محبوس باشد  ودر این ناحیه  باعث التهاب ، حساسیت ، ورم و قرمزی شود . و درداخل این گونه جوشها مایع سفید یا زرد که همان سلولهای سفید و باکتری های مرده است  تشکیل شده باشد.

ندول : نوعی دیگر ازهستند که سفت ، بزرگ و ملتهب هستند و درعمق پوست قرار دارند به این گونه چوشها ندول می گویند

کیست :این  جوشها معمولا پرچرک و دردناکی هستند ودرعمق پوست قرار دارند و با درد زیادی همراه هستند .

درمان آکنه جوش در کرج وروش خانگی

روزی  دو بار صورت خود را شستشو دهید . برای اینکار بهتر است از صابون PH 5.5 یک بار در صبح و یک بار در شب شستشو دهید . شما نباید  بیش از روزی دو بار صورت خود را شستشو دهید.

درمان آکنه جوش در کرج و روشهای خانگی

استفاده از آسپرین  : برای این کار یک عدد قرص آسپرین را خرد کرده و با مقداری آب مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند ، وآن را برروی جوش های خود قرار دهید . تا صبح روی پوست  خود نگهدارید

استفاده از یخ  : یک قطعه یخ را برروی جوش خود قرار دهید تا زمانی که احساس سرما در آن ناحیه بکنید ، سپس یخ را برداشته تا زمانیکه دوباره پوست گرم شود . اینکار کمک می کند جوش ها کوچک شود و درد آن کاهش یابد.

درمان طبیعی آکنه جوش در کرج

روغن نارگیل برای درمان آکنه جوش در کرج

روغن نارگیل یکی از روشهای درمان آکنه جوش در کرج است همان طور که می دانید روغن نارگیل ازیک مرطوب‌ کننده طبیعی تشکیل شده است که خواص بسیاری دارد . برای استفاده از روغن نارگیل آن را بر روی  کف دست خود بریزید و با نوک انگشتان خود، روغن را مستقیما بر روی پوست خود ماساژ دهید تا  پوستتان کاملا به این روغن آغشته شود .

روغن نارگیل  به راحتی بر روی پوست شما جذب می‌شود بدون آنکه آن را شستشو دهید شما می توانید هر دو یا سه روز یک بار این کار را تکرار کنید تا آکنه جوشهای شما بهبود یابد.

استفاده  ازآب لیمو برای درمان آکنه جوش در کرج

آب لیمو جزء اسید طبیعی است که می‌تواند دربهبود زخم‌ها و احیای پوست  به شما کمک کند. شما می توانید برای درمان جوش آکنه آب لیموی تازه را با آب نمک مخلوط کنید و با پنبه‌ای بر روی پوست خود بمالید بعد ازچند دقیقه که خشک شد می توانید پوستتان را مرطوب کنید هر دو یا سه روز یک بار این کار را تکرار کنید.

استفاده ار ژل آلوئه‌ورا برای درمان آکنه جوش در کرج

خاصیت ژل آلوئه‌ورا در این است که  این ژل خاصیت  ضدالتهابی و ضدباکتری دارد که این خاصیت  به درمان  آکنه جوش کمک می کند و همچنین زخم‌ها و آسیب‌های پوست با این ژل به مرور زمان برطرف می شود .

به طور کلی می توان گفت که آلوئه‌ورا جزءمرطوب‌کننده طبیعی محسوب می شود و به شما احساس پوستی نرم‌تر و سالم‌تر می‌دهد. شما با استفاده از ژل آلوئه‌ورا  می توانید محصولاتی که ترکیب آلوئه‌ورا دارند را استفاده کنید.

درمان اکنه جوش در کرج با الوورائه

کارهای که می تواند از جوش زدن جلوگیری کند :

یکی از کار های که از جوش زدن جلوگیری می کند و به درمان آن جوش کمک می کند ورزش  کرد ن است

زیاد حمام کنید

استراحت کامل داشته باشید حداقل ۸ ساعت بخوابید

در طول روز از آب زیاد استفاده کنید

تا جای ممکن استرس نداشته باشید و از استرس دوری کنید

ازلوازم آرایشی بدون چربی استفاده نمایید

درمان آکنه جوش در کرج با داروهای شیمیایی

به طور کلی می توان گفت که برای درمان آکنه روش قطعی و مشخصی وجود ندارد، اما روشهای موجود برای درمان آکنه جوش در کرج که می توان گفت جزء روشهای درمانی تخصصی هستند  به طور قابل توجهی  به بهبود جوشها کمک می کند و موجب کاهش آنها می شود.در اینجا چندین روش بیان شده است.

درمان آکنه جوش در کرج با داروهای شیمیایی

استفاده از لایه برداری شیمیایی پوست برای درمان آکنه جوش در کرج

در این روش پزشک برای درمان آکنه جوش در کرج از یک لایه‌برداری شیمیایی غیرسمی برای پوست  کمک می گیرد و باعث بازسازی سلول‌های پوستی فرد می شود با استفاده از این داروها پوستی تازه و نرم جایگزین می‌شود.

لایه برداری با پیرویک برای درمان آکنه جوش در کرج

این نوع لایه‌برداری به پوست شما کمک می کند ضمن درمان جوشها پوست شما به آرامی  شروع به سفت شدن می‌کند و آن را پاکیزه و شفاف نشان می‌دهد از این نوع لایه‌برداری می توانید  برای مقابله با آفتاب سوختگی و آکنه  استفاده کنید.

درمان جای جوش در کرج با دارو

لایه برداری اسیدسالیسیلیک برای درمان آکنه جوش در کرج

این نوع لایه‌برداری برای درمان آکنه جوش در کرج بسیار مفید است زیرا این لایه بردار از مواد تشکیل‌دشده اند که برای کاهش تولید چربی و التهاب پوستی  بسیار موثر است.

نکات مهم که باید درباره درمان آکنه جوش در کرج باید بدانید

آکنه سن و سال ندارد

آکنه معمولا در بیشتر افراد به علت افزایش هورمون‌ها و فعالیت غدد چربی پوست پس از بلوغ برروی پوست آنها بروز می کند. آکنه در ابتدا به صورت نوع خفیف و جوش‌های زیر پوستی سر سفید و سرسیاه بروزمی‌کند. درمرحله بعدی آکنه ملتهب را داریم که بیشتر شامل جوش‌های قرمز، برجسته و چرکی می باشد. متاسفانه در مرحله شدید،آکنه  به صورت کیست‌های عمیق و زیر پوستی بروز می کند واز خود جوشگاه به جا می‌گذارند. البته در بروز آکنه شدید، ژنتیک دخالت ندارد. مجموعه عللی از جمله هورمون‌ها، میکروب پروپیونی باکتریوم آکنه وغدد چربی موجود در پوست در ایجاد آن دخیل هستند.

جای جوش معمولا به طور کامل از بین نمی‌رود

فراموش نکنید اسکار یا جوشگاه بهبود می‌یابد، ولی به طور صد در صد این اتفاق نمی افتد. یعنی بسته به برجستگی یا فرو رفتگی آکنه، رنگ و تیرگی آن، نوع پوست و سن بیمار می‌توان برای رفع جای جوش تا حد زیادی از روش‌های مختلفی، چون لیزر و ابرژن و میکرو درم ابرژن (تراشیدن سطح پوست) و نیز لایه برداری شیمیایی استفاده کرد.

آکنه را به حال خود رها نکنید

آکنه‌ها در بسیاری موارد، خود به خود خوب می‌شوند ولی شما نمی توانید  جوش‌ها به حال خود رها کنید بسته به زمینه پوست افراد، شدت و میزان دستکاری کردن، ممکن است جای جوش بر روی پوست باقی بماند به همین دلیل، توصیه می‌کنیم آکنه را زودتر درمان کنید تا هم بهبود ضایعات و هم جلوگیری از بروز جوشگاه سریع‌تر انجام شود.

درمان آکنه

درمان آکنه جوش در کرج با لیزر

درمان آکنه جوش در کرج  با لیزر یک روش مناسب ، غیر تهاجمی و پیشرفته برای در مان آکنه می باشد  که به دلیل تاثیر لیزر نتایج عالی را بعد از درمان می توانید مشاهده کنید، در لیزر درمانی جهت کاهش جای باقی مانده از جوش ها بدون آسیب وارد شدن به پوست اطراف و طی چند جلسه با استفاده از پالس های نوری و با متمرکز شدن امواج لیزر بر روی پوست در لایه های زیرین پوست با تخریب ساختار پوست قدیم به درمان پوست فرد می پردازد.

بسیاری از افرادی که دچار آکنه صورت می شوند انواع درمان های خانگی وپزشکی را جهت رفع آکنه  پوستی خود امتحان کرده اند اما با رفع آکنه همواره جای آن به صورت لکه بر روی صورت شما باقی خواهد  ماند که امروزه با روش های مختلف این مشکلات تا حد زیادی قابل درمان است.